Нестача сировини у ливарному виробництві

От раздел
117
Нестача сировини у ливарному виробництві

Пандемія, викликана Covid-19 у 2020 р., призупинила потужності багатьох промислових виробництв. Тож, не дивно, що у 2021 р. підприємства запрацювали з подвійною силою, намагаючись поповнити прогалини, спричинені простоєм.

Початок 2021 року шокував усіх підвищенням цін на сировину, енергоносії, контейнерні перевезення та інші матеріали, при чому не тільки в Україні, але й в усьому світі (Рис №1. Діаграма Співвідношення рівня зростання цін на промислове виробництво).

Вражаючим стало здороження контейнерних перевезень аж на 400%! Через нові спалахи коронавірусу на півдні Китаю було призупинено обслуговування вантажів через скорочення персоналу. Зараз спостерігаються великі затори в портах Янтянь, Шекоу и Наньша. В результаті цього 116 суден були направлені в інші порти. Прогнозується, що затори триватимуть до кінця червня.

У зв’язку із затримками поставок з Китаю, збільшився попит на сировину європейського виробництва. Постачальники, користуючись ситуацією, значно підвищили ціни.

Наша компанія також відчуває кризу, лише за останні чотири місяці ціни на ливарні матеріали збільшились на 38%! Перше подорожчання відбулося у січні 2021р. на 20%, далі у квітні 2021р. – на 18%.

Прогнози на майбутнє будуть невтішними: через різкий дефіцит сировини для хімічної промисловості, ми очікуємо наступне подорожчання у липні 2021р., ще на 20%.

Аналітики прогнозують, що у майбутньому на нас чекає і підвищення цін на деякі метали (Таблиця 1). Найбільший скачок очікується у 2021 році, далі ціни підуть на спад.

Сталеве виробництво завжди було актуальним і являється основою світового прогресу. За останні роки ми спостерігаємо значне зростання виробництва сталі, і, у майбутньому, попит буде збільшуватися. (Рис №2. Графік зростання сталевого виробництва). Будівельній сектор являється найбільшим споживачем сталевих виробів на нього припадає 50% усього виробництва.

Рекомендації, як підготуватися до кризи та зменшити її наслідки:

  • Розробити серію заходів для підвищення продуктивності виробництва та збільшення обсягів готової продукції, не знижуючи її якість.
  • Попередити партнерів про підвищення цін на готову продукцію, обґрунтовуючи причини подорожчання.
  • Відверто обговорити з постачальниками можливі акції та знижки, шляхом закупівлі більшого об’єму або підписанням довгострокової специфікації.
  • Розробити шляхи зниження собівартості продукції, не змінюючи властивостей готової продукції.
  • Сформувати на складах резерви сировини та матеріалів, що допоможе зафіксувати оптимальні ціни та забезпечувати безперебійні поставки, в той час як ваші конкуренти будуть пропонувати продукцію по цінам значно вище.
  • Підвищувати кваліфікацію персоналу, адже ефективні робітники можуть підвищити продуктивність виробництва в декілька разів.

Жодне підприємство в світі не застраховане від кризи. Але її наслідки можна полегшити шляхом розробки довгострокового плану розвитку виробництва, враховуючи всі можливі коливання та непередбачувані ситуації.

 

Власниця ТОВ «Укрфаворіт» Олена Ісаєва

54321
(1 vote. Average 5 of 5)